درمان سریع آفتاب سوختگی صورت ( دریا )

درمان سریع آفتاب سوختگی صورت : چگونه آفتاب سوختگی را در تابستان مدیریت کنیم؟

راهنمای 5 مرحله ای شما برای یافتن ضد آفتاب مناسب برای شما

اگر به دنبال ضد آفتاب کامل هستید، در اینجا راهنمای شماست تا به شما بگوید چگونه بهترین را انتخاب کنید!

قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب بدانید.

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

  1. طیف گسترده:

همه ضدآفتاب ها در برابر اشعه UVB که دلیل اصلی آفتاب سوختگی و سرطان پوست هستند، محافظت می کنند. اما اشعه های UVA نیز وجود دارند که می توانند باعث سرطان پوست و پیری زودرس شوند. همه ضد آفتاب ها از این موارد محافظت نمی کنند. فقط تعداد کمی از ضدآفتاب‌ها این تست را پشت سر می‌گذارند و مجاز به برچسب‌گذاری با طیف وسیع هستند.

  • فاکتور محافظت در برابر آفتاب با نام SPF:

SPF معیار محافظت در برابر UVB (مقدار انرژی خورشیدی مورد نیاز برای آسیب یا آفتاب سوختگی) ضد آفتاب است. قبل از خرید مطمئن شوید که ضد آفتاب حداقل SPF30 یا بالاتر باشد. هرچه عدد SPF بیشتر باشد، محافظت در برابر اشعه UVB بهتر است.

  • ریخته گری غیر سفید، مرطوب کننده، غیر چسبنده:

بیا با آن روبرو شویم. آیا کرم ضد آفتابی نمی خواهید که صورت شما را کاملاً چسبناک، خشک و از همه مهمتر شما را شبیه یک خون آشام از سری گرگ و میش نکند؟ خوشبختانه، ضدآفتاب هایی وجود دارند که بدون گچی، غیر چرب و غیرسفید هستند.

  • غیر کومدون زا و بدون مواد شیمیایی مضر:

ساده است. از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که به جای خفه کردن، به پوست شما اجازه تنفس می دهد. در مورد مواد شیمیایی صحبت کنیم، همه ضد آفتاب ها دارای مواد شیمیایی هستند. فقط باید مراقب موارد مضری مانند هوموسالات، آووبنزون، متیل ایزوتیازولینون و غیره باشید.

  • محافظت از نور آبی:

در حال حاضر، این چیزی است که 90 درصد ضد آفتاب ها از آن غافل هستند. پرتوهای نور آبی از دستگاه‌ها و صفحه‌نمایش‌ها به همان اندازه مضر هستند، اگر نه بیشتر. بنابراین وقتی به دنبال SPF بعدی خود هستید، مطمئن شوید که از شما در برابر پرتوهای نور آبی نیز محافظت می کند!

ماسک برای آفتاب سوختگی پوست صورت

با چند مرحله ساده، مجبور نیستید در تابستان رنج ببرید.

ما محصولاتی را مطرح می‌کنیم که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند. اگر از طریق لینک‌های موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی به دست آوریم.

آفتاب سوختگی می‌تواند یکی از نگرانی‌های دیر‌پای پوست باشد، به‌خصوص برای کسانی که دارای پوست مستعد آکنه هستند.

حتی در ماه‌های تابستان که به نظر می‌رسد آفتاب و هایپرپیگمنتیشن دشمن قسم خورده اند، این مشکل نا‌امید‌کننده‌تر است.

این مشکل برای کسانی است که پوستشان هایپرپیگمنتیتد است و می‌خواهند از هوای گرم لذت ببرند. به علاوه، زمانی که تابستان به ویژه سخت باشد، ممکن است آرایش کردن غیر‌ممکن شود.

فهمیدم. سان آنتونیو، تگزاس، جایی که من زندگی می‌کنم هوا بسیار گرم است.

من همچنین از 18 سالگی با هایپرپیگمنتیشن و اسکار خاموش و روشن دست و پنجه نرم کرده‌ام.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید در طول تابستان رنج بکشید. چند چیز ساده وجود دارد که می‌توانید برای لذت بردن از تابستان و پوست خود انجام دهید.

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

برای محافظت کافی، باید 2 میلی گرم (قاعده یک قاشق چایخوری یا دو انگشت) ضد آفتاب را روی صورت، پشت گوش، گردن و غیره استفاده کنید. هنگامی که بیرون هستید، هر 2 ساعت یکبار ضد آفتاب بزنید زیرا لایه محافظ عرق، سبوم و روغن فرسایش می یابد. حتی اگر در داخل خانه بمانید زیرا اشعه UVA از پنجره ها نفوذ می کند، باید از ضد آفتاب استفاده ک

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، اما این نکات را نیز برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در دسترس داشته باشید

استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب نور خورشید ضروری است اما کافی نیست. به همین دلیل این نکات را برای درمان آفتاب سوختگی در نظر داشته باشید تا از مشکلات پوستی دور شوید.

از آفتاب محافظت کنید.

روز گرم و آفتابی است! فصل تابستان با مشکلات پوستی رایج همراه است. یک روز زیر نور خورشید نه تنها برای برنزه شدن شما کافی است، بلکه می تواند باعث آفتاب سوختگی نیز شود. کسانی که قبلاً با آفتاب سوختگی دست و پنجه نرم کرده‌اند، می‌دانند که آفتاب چقدر سریع می‌تواند به پوست شما آسیب برساند یا آن را بسوزاند و چگونه مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بهبود یابد. بنابراین، دانستن قبل و بعد از نحوه درمان آفتاب سوختگی ضروری است.

اگرچه آفتاب سوختگی های خفیف در عرض چند روز محو می شوند، اما یک آفتاب سوختگی عمده می تواند منجر به سایر مشکلات پوستی مانند چین و چروک، لکه ها یا خشکی پوست شود. در واقع، گاهی اوقات مهم نیست که چقدر ضد آفتاب استفاده می کنید، در نهایت با آفتاب سوختگی آزاردهنده مواجه می شوید . می خواهید بدانید چرا این اتفاق می افتد؟ خوب، چون ضد آفتاب کافی نیست!

بله، نکات خاصی وجود دارد که برای جلوگیری یا تسکین آفتاب سوختگی باید آنها را نیز رعایت کنید.

آفتاب سوختگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا معادل آن است.

درمان سریع آفتاب سوختگی صورت

درمان سریع آفتاب سوختگی صورت

در حال حاضر تابستان است، به این معنی که خورشید – بیرون و وحشی، و آلودگی در طلوع تمام زمان‌ها وجود خواهد داشت. اجازه دهید حتی وارد سایر عوامل استرس زا که روزانه پوست ما را بمباران می کنند، نشویم. داشتن یک رژیم مراقبت روزانه مناسب برای حفظ پوستی درخشان و جوان مهم است. استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، تحریک پوست، آفتاب سوختگی و غیره ضروری است.

هایپرپیگمنتیشن چیست؟

دکتر Zoë Indigo Smith، پزشک در Detroit، توضیح می دهد: «هایپرپیگمنتیشن یک اصطلاح عمومی است که برای مشخص کردن لکه‌های روی پوست که تیره تر از حد طبیعی هستند به کار می‌رود». Smith می‌گوید که ممکن است رنگ‌های مختلفی داشته باشند، از جمله قهوه‌ای، سیاه یا خاکستری و «معمولا به دلیل افزایش تولید ملانین در پوست ایجاد می‌شوند».

در تلاش برای مبارزه با هایپرپیگمنتیشن خود، صد‌ها دلار هزینه کرده‌ام و در طول سال‌ها محصولات بی‌شماری برای مراقبت از پوست داشته‌ام. برای مدت طولانی، احساس می‌کردم پیش‌رفت کمی برای تلاش خود دارم.

حقیقت این است که بهبود هاپرپیگمنتیشن نیاز به زمان دارد. در حقیقت، کم‌رنگ شدن آن می‌تواند 1 تا 2 سال طول بکشد و ممکن است برای افرادی که رنگ پوست آن‌ها تیره است مدت بیش‌تری طول بکشد.

پوست صورت ما عضوی حساس است که مانند بدن تغییر می‌کند. هورمون‌ها ، پیری و رژیم غذایی همه از عوامل دخیلی هستند که روی پوست ما تأثیر می‌گذارند.

من از تجربیات شخصی خود می‌دانم که toll hyperpigmentation می‌تواند اعتماد‌به‌نفس شما را بگیرد، پس در طول مسیر مراقبت از پوست با خود مهربان باشید.

چه عواملی باعث آفتاب سوختگی تیرگی پوست می شود؟

پس از سال‌ها نا‌امیدی، من برخی از اسرار نه چندان پنهان برای جلو‌گیری و مدیریت هایپرپیگمنتیشن، به‌خصوص در تابستان را آموخته‌ام. گاهی اوقات مسئله فقط در معرض آفتاب قرار گرفتن نیست.

بیماری‌های پوستی : درمان سریع آفتاب سوختگی صورت

در بعضی موارد، هایپرپیگمنتیشن می‌تواند علامت یک بیماری پوستی مانند ملاسماباشد که باعث ایجاد لکه‌های خاکستری یا قهوه‌ای در صورت، گردن، قفسه سینه و گاهی اوقات در جا‌های دیگر می‌شود.

هایپرپیگمنتیشن هم‌چنین می‌تواند نتیجه آکنه، اگزما و پسوریازیس باشد. این شرایط پوستی اغلب باعث ایجاد زخم می‌شوند و در نتیجه لکه‌های تیره‌ای روی پوست باقی می‌ماند.درمان سریع آفتاب سوختگی صورت

هورمون‌ها

به گفته Smith هورمون افزایش می‌یابد که افزایش ناگهانی سنتز ملانین نیز می‌تواند سبب هایپرپیگمنتیشن شود. وی می گوید: «استروژن و پروژسترون می‌توانند تولید ملانین را افزایش دهند و البته ژنتیک ما نیز در این امر نقش دارد». «صد‌ها ژن در پشت صحنه وجود دارند که تولید و توزیع ملانین ما را تنظیم می کنند».

درمان آفتاب سوختگی در استخر

قرار‌گیری در معرض نور خورشید

قرار‌گرفتن پوست در معرض آفتاب برای مدت طولانی می‌تواند منجر به هایپرپیگمنتیشن شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محافظت از پوست در برابر تغییر رنگ، استفاده روزانه از کرم ضد‌آفتاب بدون توجه به وضعیت هوا است.

از آن‌جایی که بسیاری از افراد ممکن است برای اولین بار در تابستان به دلیل آسیب‌دیدگی در معرض آفتاب دچار هایپرپیگمنتیشن شوند، یادگیری کنترل موثر آن اکنون ممکن است در طولانی مدت پوست شما را نجات دهد.

Tiara Willis، متخصص زیبایی در نیویورک، چهار مرحله اساسی را هنگام مبارزه با هایپرپیگمنتیشن توصیه می‌کند:

  • لایه‌برداری برای افزایش جایگزینی سلول
  • محافظت از پوست در برابر التهاب
  • محافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • جلو‌گیری از تولید ملانین با محصولات روشن‌کننده پوست

لایه‌برداری

Willis به لایه‌برداری یک یا دو بار در هفته برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست تأکید دارد. این کار به ریختن سلول‌های هایپرپیگمنتد و تسریع در بهبودی کمک می‌کند.

موثر‌ترین لایه‌بردار‌ها برای کنترل هایپرپیگمنتیشن لایه‌بردار‌های شیمیایی هستند، زیرا بیش‌تر از لایه‌بردار‌های فیزیکی به داخل پوست نفوذ می‌کنند.

نوشته های مرتبط

لایه‌بردار‌های فیزیکی هم‌چنین می‌توانند روی پوست خشن باشند و باعث ایجاد التهاب شوند که می‌تواند منجر به ایجاد رنگدانه‌های اضافی ‌گردد.

درمان آفتاب سوختگی صورت در طب سنتی

نکاتی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پیشنهاد شده توسط دکتر جین:

  1. بعد از ظهر بیرون نروید

زمانی که زیر نور خورشید قدم می گذارید یا زمانی که پوست شما توسط چیزی پوشانده نشده و در معرض مستقیم خورشید قرار می گیرید دچار آفتاب سوختگی می شوید. از بیرون رفتن در وسط روز خودداری کنید – از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر، زیرا اشعه های خورشید در این بازه برجسته تر و معمولاً قوی ترین هستند.

  • لباس های آستین کامل بپوشید

اگر در این مدت مجبورید بیرون از منزل باشید، ترجیح دهید لباس هایی با پارچه های محکم بپوشید تا بدن را بپوشانید. آنها اجازه نمی دهند اشعه خورشید از پارچه نفوذ کند. همچنین به خاطر داشته باشید که لباس شما باید آستین کامل باشد.

  • عینک آفتابی بزنید

اگر در زیر نور آفتاب سوزان بیرون می روید، استفاده از عینک آفتابی را فراموش نکنید. استفاده از عینک آفتابی هر بار که بیرون می‌روید محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می‌کند، بنابراین آن‌ها را در جایی بگذارید که در هنگام خروج نتوانید آن را از دست بدهید.

نور خورشید می تواند به پوست شما آسیب برساند، بنابراین از عینک آفتابی نیز استفاده کنید.

  • در سایه بمانید

موثرترین راه برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا حد امکان است. بنابراین، ترجیح دهید در مکان‌هایی با سایه قرار بگیرید و در صورت امکان از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید خودداری کنید.

  • کلاه بپوشید

در کنار پوشیدن وسایل محافظ در برابر آفتاب مانند لباس و شیشه، هنگام بیرون رفتن از کلاه لبه پهن استفاده کنید تا تا حد امکان پوست را بپوشاند. کلاه با ایجاد سایه از پوست صورت شما در برابر قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید محافظت می کند.

  • حتی در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنید

مهم نیست که از خانه بیرون می روید یا از خانه کار می کنید، باید از کرم ضد آفتاب روی پوست خود استفاده کنید تا از آن در برابر منابع مختلف اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید. در واقع، به گفته دکتر جین، برای محافظت از پوست خود باید آن را هر دو ساعت یک بار استفاده کنید.

ضد افتاب چیست

آیا می خواهید مشکلات پوستی خود را معکوس کنید؟ از ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید، این نکات را برای درمان آفتاب سوختگی همراه با نکات زیر که در بالا ذکر شد، دنبال کنید.

  1. دوش بگیرید

مکرر دوش آب خنک بگیرید اما از رفتن به سونا و جکوزی خودداری کنید و بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب دوش نگیرید.

  • هیدراته بمانید

برای درمان آفتاب سوختگی، بسیار مهم است که مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید. پوست هیدراته شده سریعتر بهبود می یابد.

  • از مرطوب کننده های آبرسان استفاده کنید

برای نرم و درخشان نگه داشتن پوست و درمان آفتاب سوختگی به طور مرتب از مرطوب کننده های مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده های مرطوب کننده مانند آلوئه ورا یا سویا روی پوست برای قفل کردن رطوبت. از استفاده از لوسیون های حاوی بنزوکائین خودداری کنید.

از یک مرطوب کننده مناسب آب و هوا استفاده کنید.

  • بابونه

چای بابونه یکی از بهترین داروهای خانگی است که می توانید برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کنید زیرا به تسکین پوست کمک می کند. یک حوله را در چای سرد بابونه خیس کنید. از آن برای اعمال روی نواحی سوخته استفاده کنید.

  • با پزشک مشورت کنید

در صورت مشاهده تاول های بزرگ یا تهوع، لرز، سردرد، تب و تورم پوست، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید و به دنبال مشاوره باشید. توجه: اگر پوست شما به آرامی شروع به لایه برداری و خارش می کند، به این معنی است که بدن شما در تلاش است 

درمان سریع آفتاب سوختگی صورت

لایه‌بردار‌های شیمیایی با ترکیبات اسیدی مانند اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک و اسید لاکتیک برای کنترل افزایش رنگدانه ایده‌آل هستند.

آن‌ها به باز‌سازی سطح باز کردن و روشن شدن پوست کمک می‌کنند و می‌توانند در صاف کردن نواحی تیره صورت، گردن یا قفسه سینه کمک نمایند. هم‌چنین، در لیست مواد به دنبال آلفا هیدروکسی اسید‌ها (AHAs) و بتا هیدروکسی اسید‌ها (BHAs) بگردید.

محافظت در برابر التهاب

وقتی نوبت به التهاب می رسد، Willis توصیه می‌کند به برچسب‌های محصولات نگاه کنید.

وی می گوید: «برای محافظت در برابر التهاب، به دنبال اجزاء ترکیبی مانند resveratrol، ویتامین E و Centella asiatica (gotu kola) باشید».درمان سریع آفتاب سوختگی صورت

محصولات ضد‌التهاب موثر هستند، زیرا توانایی کاهش پروتئین‌های معین و افزایش تولید مولکول‌های ضد‌التهاب در پوست را دارند.

آن‌ها هم‌چنین، مانعی از رطوبت را ایجاد می‌کنند، اثرات آسیب نور خورشید را کاهش می‌دهند، ورم پوست ناشی از اشعه ماورای بنفش و سایر انواع التهابات پوستی را کاهش می‌دهند.

محافظت در برابر خورشید

استفاده از ضد‌آفتاب نباید فقط مختص آن روز‌های آفتابی ساحل باشد. برای اینکه واقعا از خود محافظت کنید، آن را به یک چیز روزمره تبدیل نمایید.

از نظر پیش‌گیری، محافظت در برابر آفتاب مهم‌ترین مرحله است.

Willis می‌گوید: «وقتی صحبت از محافظت (در برابر خورشید) می‌شود، شما می‌خواهید از التهاب و اشعه ماورای بنفش محافظت کنید». «این بدان معنی است که شما می‌خواهید SPF خود را روزانه بزنید و حداقل هر 2 ساعت دوباره آن را تجدید کنید. اگر تمام روز جلوی پنجره هستید، هم‌چنان باید استفاده کنید، زیرا اشعه UVA از طریق پنجره‌ها نفوذ می‌کند».

ضد‌آفتاب برای بهبود طولانی‌مدت پوست‌های هایپرپیگمنتد ضروری است. در تابستان، اشعه ماورای بنفش خورشید می‌تواند شدید باشد. استفاده روزانه از کرم ضد‌آفتاب یک لایه محافظتی اضافه می‌کند و به کاهش احتمال گسترش هایپرپیگمنتیشن کمک می‌کند.

دو نوع مختلف ضد‌آفتاب وجود دارد: شیمیایی و فیزیکی. قبل از خرید ضد‌آفتاب حتما در مورد نوع ضد‌آفتاب و اجزاء تشکیل‌دهنده آن که برای نوع پوست شما مناسب هستند تحقیق کنید.

ضد‌آفتاب‌های شیمیایی به احتمال زیاد حاوی مواد محرک و حساسیت‌زا هستند. روی و دی‌اکسید تیتانیوم (مسدود‌کننده‌های فیزیکی) ضد‌حساسیت محسوب می‌شوند.

این‌ها برای ایجاد یکسان‌سازی موقت در تولید ملانین، باز‌گرداندن تعادل به رنگ پوست و روشن شدن لکه‌های تیره موجود کار‌ساز خواهد بود.

درمان آفتاب سوختگی با وازلین

ترک‌های پوستی دوران بار‌داری و سلام بر میکرونیدلینگ

درست بعد از به دنیا آوردن یک نوزاد تازه متولد شده، زمان هیجان‌انگیز زندگی شما است. متأسفانه، ترک‌های پوستی بار‌داری نه چندان زیبا می‌توانند واقعا آزار‌دهنده باشند و تأثیر بسزایی در عزت نفس شما داشته باشند. ما راهی برای شما داریم که می‌توانید به روشی طبیعی و ایمن برای همیشه از آن ترک‌های بار‌داری خداحافظی کنید. بیایید از ابتدا شروع کنیم!

کلاژن یک پروتئین حیاتی در بدن ما است. به عبارت دیگر، در اصل ماده‌ای است که اجزای بدن ما را به هم نزدیک می‌کند.

ما حداقل 16 نوع مختلف کلاژن در بدن مانند استخوان‌ها و پوست داریم. علاوه بر این، کلاژن همراه با الاستین در پوست ما وجود دارد. این دو با هم باعث می‌شوند پوست ما الاستیک، مرطوب و جوان به نظر برسد.

علاوه بر این، بدن ما قادر به تولید کلاژن است، اما با افزایش سن محتوای کلاژن در پوست ما کاهش می‌یابد. برای شفاف‌سازی، این دلیل همه چین و چروک‌های پوست ما در زمان پیری است.

به عنوان مثال، وقتی نوعی آسیب در پوست خود داریم، کلاژن برای کمک به روند بهبود پوست در آن‌جا وجود دارد. به طور خلاصه، اگر زخم در پوست قابل‌توجه باشد، نوع دیگری از کلاژن تشکیل می‌شود تا قسمت از دست رفته در پوست را جای‌گزین کند.

این همان چیزی است که ما آن را جای زخم می‌دانیم. به طور مشابه، نحوه ایجاد ترک‌های پوستی در بدن ما نیز همین‌طور است. درمان سریع آفتاب سوختگی صورت

درمان آفتاب سوختگی با الوورا

برای درمان آفتاب سوختگی، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در وهله اول از ابتلا به آن جلوگیری کنید. لباس‌های محافظ بپوشید، برای مدت طولانی زیر نور نمانید، از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید (بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید باید) و اغلب دوباره استفاده کنید.
در حالی که پوست هنوز مرطوب است، از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا آب را بیشتر به دام بیندازند تا سلول های شما بتوانند آن را دوباره جذب کنند. محصولات بی شماری در بازار وجود دارد و برخی حتی ادعا می کنند که به طور خاص از پوست سوخته مراقبت می کنند.

  هر مرطوب‌کننده‌ای که حاوی ویتامین C و E باشد بهترین عملکرد را دارد. اینها دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که به التیام پوست کمک می کنند و میزان پوسته پوسته شدن را به حداقل می رساند.

مرطوب کننده های حاوی آلوئه ورا – یا حتی فقط یک شکل ژل از آب این گیاه – اغلب به عنوان بهترین چیز برای آفتاب سوختگی معرفی می شوند. فیلی می‌گوید آلوئه معمولاً برای التیام و آبرسانی پوست و کاهش التهاب استفاده می‌شود و حاوی پروتئین‌های شفابخش پوست خاصی است که می‌تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.