درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی: درمان خانگی برای ترشحات غیر طبیعی واژن و نکات مراقبت از خود

شکایات واژن یک مشکل رایج در جهان است و بسیاری از زنان به دلیل تابوهای فرهنگی تمایلی به مشاوره پزشکی ندارند. در نتیجه، تعداد زنانی که ترشحات غیرطبیعی واژینال یا لکوره دارند، احتمالاً کمتر تشخیص داده می شود.

خبر خوب این است که چندین درمان طبیعی می تواند به کاهش ترشحات واژن و خارش فرج کمک کند.

درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

 

از دانه های شنبلیله استفاده کنید

جوشانده دانه شنبلیله به عنوان یک شستشوی پرینه به طور قابل توجهی ترشحات واژن و خارش فرج را کاهش می دهد ، بدون اینکه هیچ گونه عوارض جانبی قابل توجه بالینی گزارش شده باشد.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که نوشیدن مخلوطی از دانه های شنبلیله خیس شده و عسل با معده خالی یا استفاده از جوشانده شنبلیله به عنوان شستشوی واژن سه یا چهار بار در روز می تواند علائم را کاهش دهد.

توجه به این نکته مهم است که این درمان های طبیعی ممکن است علت اصلی ترشحات غیر طبیعی واژن را برطرف نکنند و باید همراه با توصیه های پزشکی استفاده شوند.

اگر از هر شکلی از ترشحات واژن رنج می برید، بهتر است برای تعیین علت و دریافت درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید.

نحوه استفاده:

۱ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. صبح آب را صاف کرده و ½ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. آن را با معده خالی بنوشید.

همچنین می توانید 2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در آب به مدت چند دقیقه بجوشانید، آن را صاف کرده و اجازه دهید تا خنک شود. از این آب به عنوان شستشوی واژینال 3 تا 4 بار در روز استفاده کنید تا زمانی که علائم و نشانه ها از بین بروند.

بهداشت واژن را به درستی انجام دهید

انجام اقدامات بهداشتی مناسب واژن می تواند به جلوگیری از ترشحات غیر طبیعی واژن کمک کند

زنانی که بهداشت واژن را رعایت کرده‌اند، بهبودی را در وضعیت خود تجربه کرده‌اند، زیرا چنین اقداماتی به پیشگیری از ترشحات پاتولوژیک واژن کمک می‌کند.

اقدامات مناسب بهداشت واژن به اطمینان از سلامت واژن و کاهش خطر ابتلا به ترشحات پاتولوژیک واژن کمک می کند. این موارد عبارتند از:

  1. تعویض آستر شورت حداقل 4 بار در روز
  2. شستن دست ها قبل از لمس واژن
  3. پوشیدن شلوار نخی و تعویض شورت حداقل دو بار در روز
  4. تعویض شورت بعد از ورزش
  5. قرار دادن پودر روی واژن در صورت احساس خراش
  6. انتخاب پد قاعدگی مناسب
  7. تعویض به موقع پدهای قاعدگی
  8. پوشیدن شلوار گشاد
  9. یک تامپون با روغن درخت چای رقیق شده وارد کنید

روغن‌های ضروری، مانند روغن درخت چای، مواد ضد عفونی‌کننده‌ای هستند که توسط گیاهان تولید می‌شوند و دارای طیف وسیعی از فعالیت ضد میکروبی در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها هستند.

 

برای درمان واژینوز باکتریایی ، یک تامپون حاوی روغن درخت چای رقیق شده را می توان یک شبه در واژن قرار داد.درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

توجه: روغن درخت چای در صورت مصرف زیاد می تواند سمی باشد و بنابراین نباید به صورت خوراکی مصرف شود.  تامپون ها را هر 4 تا 8 ساعت تعویض کنید تا از خطرات یا ناراحتی احتمالی جلوگیری کنید.

آمله مصرف کنید

آملا یا انگور فرنگی هندی یک میوه فوق العاده مغذی است که به طور گسترده در طب سنتی هند استفاده می شود. سرشار از ویتامین ها، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و چندین ترکیب شیمیایی مانند تانن ها، آلکالوئیدها و فنل ها است که تصور می شود خواص دارویی دارند.

آملا برای درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان، دیابت، بیماری کبد، زخم، کم خونی و ناراحتی قلبی استفاده شده است. به طور خاص، می توان از آن برای کمک به تسکین ترشحات واژن یا سفید استفاده کرد و دانه های آملا پودر شده و خشک شده موثرترین آنها هستند.

آملا را می توان به چندین شکل دیگر نیز مصرف کرد، مانند مخلوط عسل و ساونف (رازیانه) یا با مخلوط موز له شده.

درمان خانگی ترشحات واژن

مرّ مصرف کنید

مصرف مرک می تواند در از بین بردن ترشحات غیر طبیعی واژن موثر باشد.درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

زنانی که علائم غیرطبیعی واژن مانند خارش ، سوزش، بوی نامطبوع واژن یا ترشحات غیر طبیعی واژن را تجربه می‌کنند، ممکن است نیاز به آزمایش PH واژن خود داشته باشند. چنین علائمی می تواند نشان دهنده تریکومونیازیس، واژینوز باکتریایی یا کاندیدیاز

ولوواژینال باشد که همه آنها نیاز به درمان دارند.

یکی از گزینه های درمانی که مورد بررسی قرار گرفته است استفاده از مر است. این یک رزین اولئو صمغ است که به طور سنتی در مصر استفاده می شود، که از ساقه درخت گیاهی Commiphora molmol به دست می آید و حاوی رزین (میر)، روغن فرار (مر)،

صمغ و اصل تلخ است.

بیشتر بخوانید : درمان گیاهی عفونت باکتریایی واژن

مطالعات نشان داده اند که مرم ممکن است در جلوگیری از رشد تریکوموناس واژینالیس در بدن موثر باشد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مرم ممکن است یک گزینه درمانی مناسب برای زنان مبتلا به سویه تریکومونیازیس مقاوم به مترونیدازول باشد.

توجه: مکمل های Myrrh به شکل کپسول یا قرص ممکن است طبق دستور یک متخصص مراقبت های بهداشتی به صورت خوراکی مصرف شوند.

درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

پروبیوتیک ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید

استفاده از پروبیوتیک ها در سال های اخیر به عنوان راهی برای بهبود فلور واژن، افزایش باکتری های مفید، کاهش تعداد باکتری های مضر و حفظ ثبات محیط فلور واژن به طور فزاینده ای رایج شده است.

شواهد نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند در درمان واژینوز باکتریایی موثر باشند، زیرا میکروبیوتای واژن بسیار متنوع با سلامت دستگاه تناسلی زنان مرتبط است.

علاوه بر این، اعتقاد بر این است که پروبیوتیک ها نقش مهمی در حفظ سلامت دستگاه تناسلی زنان، کاهش بیماری های زنان و تقویت ایمنی موضعی واژن دارند.

آب دانه گشنیز بنوشید

مطالعه اخیر بر روی 30 زن مبتلا به لکوره انجام شد و مشخص شد که استفاده از آب دانه گشنیز به عنوان یک درمان واقعاً در کاهش علائم و خارش مرتبط با لکوره مؤثر است.درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

نوشته های مرتبط

نحوه استفاده:

  • یک مشت دانه گشنیز بردارید.
  • دانه های گشنیز را یک شب در آب خیس کنید.
  • صبح آب را صاف کنید تا دانه های گشنیز خیس خورده جدا شوند.
  • آب دانه گشنیز را با معده خالی بنوشید.
  • چای تهیه شده از برگ گواوا بنوشید

نوشیدن چای ساخته شده از برگ های گواوا می تواند به جلوگیری از ترشحات غیر طبیعی واژن کمک کند

آیا می دانستید که گواوا، یک میوه گرمسیری، در نقاط مختلف جهان برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود؟ یکی از کاربردهای جالب گواوا برای درمان لکوره است که از علائم کاندیدیازیس واژن است.

بر اساس این استفاده های سنتی، به نظر می رسد که گواوا عمدتاً به صورت موضعی استفاده می شود، به این معنی که مستقیماً روی پوست یا غشاهای مخاطی اعمال می شود. به عنوان مثال، افراد ممکن است از گواوا به عنوان دهانشویه یا غرغره استفاده کنند، حمام سیتز بگیرند یا حتی چای گواوا بنوشند.

مصرف فولات در رژیم غذایی را افزایش دهید

رژیم های غذایی سرشار از نشاسته می توانند محیط میکرواکولوژیک واژن را به دلیل افزایش سطح گلیکوژن در مایع تناسلی تغییر دهند.

محققان همچنین یک رابطه معکوس بین واژینوز باکتریایی شدید و مصرف فولات پیدا کرده اند که منجر به این نتیجه می شود که مصرف مقادیر زیاد غذاهای غنی از فولات ممکن است سیستم ایمنی را بهبود بخشد و خطر ابتلا به واژینوز باکتریایی را کاهش دهد.

منابع اولیه فولات تخم مرغ، سبزیجات و غلات کامل هستند.

یوگا تمرین کنید

لکوره یک بیماری شایع در طب سنتی ایران (ITM) است. ابن سینا و سایر پزشکان ITM از اصطلاح «سایالان راحم» برای توصیف آن استفاده کردند.

به گفته پزشکان سنتی، لکوره به دلیل باقیمانده بیش از حد و هضم ضعیف ایجاد می شد و درمان های گیاهی شکل اصلی درمان بود. گیاهانی مانند Rubus fruticosus L. (شاه توت)، Phoenix dactylifera L. (خرما)، Pimpinella anisum L. (انیسون)، و Olea europaea L. (زیتون) برای درمان این بیماری تجویز شدند.

در اینجا چند معیار برای تشخیص لوکوره وجود دارد:

ترشحات واژن می تواند ناشی از فرآیندهای فیزیولوژیکی طبیعی یا شرایط پاتولوژیک باشد. در طول مشاوره بالینی، مهم است که بین این دو تمایز قائل شوید. تاریخچه تغییر از الگوی معمول ترشحات واژن باید بررسی شود زیرا ممکن است به تمایز بین این دو کمک

کند. در طول معاینه فیزیکی، علائم التهابی مانند اریتم و ادم ممکن است مفید باشد. استفاده از کاغذ pH با طیف باریک به عنوان یک ابزار مراقبتی می تواند به ارزیابی عفونت واژن کمک کند.

سواب واژن بالا برای میکروسکوپ، کشت و حساسیت ممکن است برای کسانی که علائم مزمن یا عود کننده دارند لازم باشد.درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

آزمایش عفونت های مقاربتی (STIs) در زنان پرخطر از نظر جنسی فعال یا مبتلایان به تریکومونیازیس توصیه می شود.

درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

سوالات پرطرفدار در مورد ترشحات واژن

آیا ترشحات واژن در همه خانم ها یکسان است؟

فلور طبیعی واژن، مانند لاکتوباسیل ها، اپیتلیوم واژن را کلونیزه می کند و به حفظ pH واژن بین 3.8 تا 4.4 کمک می کند. کیفیت و کمیت ترشحات واژن ممکن است در یک زن در طول چرخه قاعدگی و در طول زمان متفاوت باشد و هر زنی حس خود را نسبت به

آنچه برای او طبیعی و قابل قبول است دارد.

این ترشحات به محافظت در برابر عفونت ها کمک می کند و ممکن است بسته به مرحله چرخه از نظر ظاهر و قوام تغییر کند. مهم است که از هرگونه تغییر در ترشحات آگاه باشید و در صورت مشاهده هر گونه بو، رنگ یا بافت غیر معمول با پزشک تماس بگیرید.

اگر از نظر جنسی فعال نباشم آیا می توانم عفونت واژن داشته باشم؟درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

کاندیدیاز ولوواژینال و واژینوز باکتریایی می توانند مستقل از فعالیت جنسی ایجاد شوند، اما تریکومونیازیس عمدتاً از طریق تماس جنسی منتقل می شود.

برای کاهش خطر ابتلا به تریکومونیازیس و سایر عفونت های مقاربتی، انجام رابطه جنسی ایمن مهم است. همچنین توصیه می شود در صورت مشاهده هر گونه ترشح یا علائم غیرعادی به پزشک مراجعه کنید.

آیا ترشحات واژن در زمان پریود طبیعی است؟

متخصصانی که در مشاوره پزشکی زنان در تهران در حال خدمت به شما هستند می گویند: که ترشحات سفید یا شفاف از واژن به تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. طبیعی است که بدن شما روزانه حدود یک قاشق چای خوری ترشحات واژن تولید کند، اما این مقدار ممکن است بسته به مرحله چرخه قاعدگی شما متفاوت باشد.

ترشحات واژن در دوره قاعدگی چیست؟درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

متخصصان توضیح می‌دهند که در طول تخمک‌گذاری، زمانی که تخمک‌ها از تخمدان‌ها آزاد می‌شوند، ترشحات ممکن است رقیق و کشدار شوند، مانند سفیده تخم‌مرغ. با نزدیک‌تر شدن به دوره قاعدگی ، ترشحات ممکن است غلیظ‌تر و چسبناک‌تر شوند.

ترشحات واژن نباید بویی داشته باشد و در صورت وجود، باید با پزشک خود تماس بگیرید زیرا ممکن است نشانه عفونت باشد.

آیا عفونت واژن در کودکان شایع است؟

عفونت واژن در کودکان به خصوص در دختران بین 2 تا 6 سال ممکن است رخ دهد.درمان ترشحات زیاد واژن در طب سنتی

یکی از دلایل اصلی این عفونت ها عدم رعایت بهداشت در ناحیه تناسلی است. به عنوان مثال، پاک کردن از پشت به جلو پس از استفاده از حمام یا فراموش کردن شستن دست ها می تواند خطر عفونت را افزایش دهد.

برخی از مواد شیمیایی موجود در حمام های حباب دار یا صابون ها نیز می توانند فرج (قسمت بیرونی واژن) را تحریک کرده و باعث التهاب و خارش شوند. این تحریک ممکن است مکررا اتفاق بیفتد.

گاهی اوقات، عفونت واژن در کودکان می تواند ناشی از اشیاء خارجی باشد که به طور تصادفی وارد واژن می شوند. کارشناسان هشدار می دهند که این می تواند منجر به نوعی عفونت به نام واژینیت غیراختصاصی شود که ممکن است منجر به ترشحات خونی کمی شود.

شما همچنین می توانید خودتان را در خانه بررسی کنید تا ببینید آیا همه چیز به نظر می رسد و احساس می کند که باید چگونه باشد.

قبل و بعد از امتحان حتما دست های خود را بشویید. سعی کنید مکانی گرم و آرام را برای انجام معاینه انتخاب کنید، اما همیشه می توانید از یک چراغ قوه کوچک یا تلفن خود برای دریافت نور بیشتر استفاده کنید، اگر امتحان را در اتاق تاریک تر انجام دهید.

 

مرحله 1: لایه زیرین خود را بردارید و در حالی که پاهای خود را باز کرده و زانوهای خود را خم کرده اید، دراز بکشید.

 

مرحله 2: از یک آینه دستی برای نگاه کردن بین پاهای خود استفاده کنید تا بتوانید ناحیه فرج را ببینید. (همچنین ممکن است استفاده از چراغ قوه برای بهتر دیدن مفید باشد).

 

مرحله 3: سوراخ واژن (بالای مقعد و زیر مجرای ادرار) را شناسایی کنید، می توانید از انگشتان خود برای جدا کردن لابیاها استفاده کنید تا داخل واژن خود را بهتر ببینید.

 

مرحله 4: رنگ واژن باید قرمز تیره باشد و ممکن است بتوانید برجستگی های دیواره واژن را ببینید. مراقب هرگونه ترشح یا تغییر در ناحیه واژن و فرج خود باشید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.